Mua on jotenkin aina ärsyttäny semmoset ihmiset, jotka
toivoo TERVEYTTÄ, jos ne sais 3 toivomusta. Ainahan ne on ne samat
toiveet: onnellisuutta, terveyttä, punaista tupaa ja perunamaata...
Että onpa mielenkiintosta! Monesti oon sitä vaan ihmetelly.
Miks ihmeessä toivoo jotain terveyttä tai onnellista loppuelämää, kun sais toivoo MITÄ TAHANSA?! Hohhoijaa.

Nuihinkin asioihin voi aika paljo ite vaikuttaa, joten siks oon miettiny että minä ainakin toivoisin jotain, mitä ei varmasti muuten sais.
Miten olis esimerkiksi mahdollisuus lentää? Tai muuttua näkymättömäksi!
Tai huvila uima-altaineen päivineen, josta ei loppuis ikinä jääkaapista ruoka+juoma.

No, mutta eihän se olis sitten kuitenkaan niin hauskaa. Ei hirveesti kiinnostais uima-altaassa nautiskella allasbaarin juomista, jos olis yksinäinen tai sairas... Rahahan tunnetusti ei ainakaan tuo onnea.

Tällähetkellä ymmärrän sittenkin niitä ihmisiä, jotka onnellisuutta tai terveyttä toivoo. Ymmärrän jopa paremmin kuin hyvin. Voisin vaikka antaa vasemman käteni jos saisin olla terve.
Sitä ei tule näköjään ajateltua ja arvostettua tarpeeksi silloin, kun ON terve. Ja nyt sitten kun sairastaa, tajuaa että kaipaa vaan sitä, kun voi elää ja olla normaalisti, tehdä tavallisia tai epätavallisia asioita, mennä ja tulla miten haluaa ilman lääkkeitä ja kipuja.

Nyt siis minunkin toivomuslista näyttää aikalailla juuri sellaiselta, millaiselta se ei taatusti olisi näyttänyt ehkäpä vuosi sitten.

Kai ne elämän "tylsät" perusjutut on sittenkin niitä tärkeimpiä.

 

1. Tärkeiden ja rakkaiden ihmisten pysyminen mun elämässä

2. Terve elämä

3. Kultainen keskitie